Saturday, February 13, 2010

Love Triangle


I don't know about you readers, but I was once in a love triangle. And I thank God for giving me the opportunity to experience it.

Aku sampai sekarang berfikir yang sebenarnya kita semua ni pasti akan melalui saat-saat cinta tiga segi ni. Saya pasti punya lah! =) Kalau kamu tak pernah, then alhamdulillah, moga-moga dijauhkan.

Bagi siapa yang pernah melalui cinta 3segi tu and dapat orang yang dia nak, aku ucapkan tahniah! Mudah-mudahan perhubungan dgn si dia masih teguh. Goyang sekali sekala takpe, asalkan akarnya kuat! Tapi aku nak ingatkan, jangan pulak bila ko dah menang, meaning dah dapat si dia, ko nak sakitkan hati orang yang kalah pulak. Janganlah gitu. Tak baik. Melainkan si kalah carik pasal dengan kau dulu, ha...yang itu baru ko ada hak utk pertahankan diri kau. Tapi balas sekali je ok? jgn berkali-kali. =) Bila difikir-fikir, kalau kau tak balas perbuatan jahat si kalah pun takpe. Biarkan. Sebab if si dia betul2 cintakan kau, si dia akan balaskan utk kau and pertahankan kau. Percayalah. Aku bercakap dari pengalaman ni. =)

Bagi siapa yang pernah melalui tetapi tak dapat orang yang dia nak pulak, aku ucapkan tahniah jugak! Aku tak mahu korang sedih jiwa kacau sentiasa. Aku nak korang berfikiran optimistik! Boleh jadi ko sayang gila gila kat dia, tapi dia tak mendatangkan kebaikan utk ko. Tuhan lebih mengetahui, kan? Jadi, chin up and smile beb! Tapi jangan pulak bila ko tak dapat dia, ko berusaha gila gila nak sakitkan hati orang pilihan si dia pulak. Itu dah salah. Aku tau lah ko tgh geram sakit hati sebab tak dipilih, tapi jgn lah gitu. Memalukan diri sendiri macam tu beb. Jangan ok? Itu bukan cara yang terbaik utk nampak cool. Cara yang terbaik adalah let it go dengan hati yang terbuka. dan biarkan mereka bahagia. dengan cara itu kau akan menemui orang yang boleh buat ko bahagia. Percayalah pada jodoh, kalau dia memang jodoh kau, lambat laun dia akan kembali kepada kau juga tanpa dipaksa. Ingat, tanpa dipaksa. Percayalah cakap aku. =)

Terus.... senyum senyumlah selalu dan selamat menyambut hari cinta! hehehe.

2 comments:

youramoi said...

love triangle ...
yup, kalau tak dapat memang sakit.
lagi-lagi kalau dah terover sayang.
tapi ... kalau tak sakit camne nak blaja kan kan kan =)
sebab manusia ni bila dah terkena baru nak beringat~

dewihati said...

give a fake smile okeh?
hmm...